Lädervård - På mitt sätt

Datum:2012-05-19 - Tid: 11:06:00

Detta sätt har jag hittat på helt själv, lixom forskat fram vad som fungerar bäst, haha!
Jag börjar alltid med den sadeltvålen som finns i stallet, den klassiska "lådtvålen".
Kör över hela sadeln/tränset/stövlarna/etc. med en svamp som jag doppar i vatten. Torkar sen av allt med en handduk(i värsta fall papper).
Sen gör jag samma sak med denna "Glycerintvål". Ett plus är att den luktar jättegott!
Använder sedan det här läderbalsamet på allt, och därefter torkar av överflöd. Det är riktigt bra och mjukar upp lädret super!
Slutligen gnider jag på lite läderglans, på pannband,nosgrimma,bakvalv,framvalv och stövlarna. För det där lilla extra glanset!
Allt detta finns och köpa på Hööks. Handlar oftast där då det är den enda ridsportsaffären i min närhet.. Haha!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0