Hur såg det ut då jämfört med nu? - Lilly

Datum:2012-04-06 - Tid: 20:33:31

Jag har suttit och kollat igenom massa bilder och filmer från allra första början, och oj vad fort vi utvecklas! Både jag och Lilly och jag och Alec. Därför gör jag nu två inlägg om hur vi har utvecklas tillsammans!

Lilly, Lilly, Lilly. Om det är några som har utvecklas så är det vi. Från att jag var livrädd för hästar, till att jag nu inte vill något annat än att hon ska vara med mig hela tiden.
Haha vad hade dem gjort med manen på denna bilden?!

Oj vad dåliga vi var i början, hemskt. Men, för att bli bra måste man vara dålig!
Första gången jag hoppade henne. Åh vad glad jag var sen, det var det sista jag behövde innan jag visste att det var henne jag skulle satsa på!

Dagarna gick och vi tränade så mycket vi kunde träna då. Till sist kom våran "debut", Pay and Jump.
Jag var supernöjd på att vi kom felfritt, men som ni ser gick det inte så bra på resten, haha.

Efter det började jag på hoppspecial, hade henne oftare och oftare, då både jag och min tränare insåg att vi funkade fruktansvärt bra ihop. När det närmade sig "lilla KM" så fick jag henne hela tiden. Vi tränade och tränade och tillslut kom dagen då "lilla KM" var.
Trötta men nöjda femte placerade tjejer!

Sen rullade det på, varenda hoppträning fram till jullovet hoppade vi, och vi blev mycket bättre för varenda gång. Här någonstans började jag rida henne på söndagar oxå. Det var nog det bästa som kunde hända oss, ha en dag i veckan för oss själva, och även ha tillgång till två träningspass med tränare per vecka.
Sen kom det där med att klara just den pay and jumpen den 24/2-2012 felfritt. Och vad gjorde vi inte då? Jo vi klarade den!

Otroligt hur mycket vi har förändrats.

Nu kämpar vi så enormt med att komma längre! Och inte minst kämpar vi för att den hon blir såld till är mig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0