Välkommen hem Deas! ♥

Datum:2011-11-02 - Tid: 20:58:11


Jag är nog lyckligast på jorden nu!

Världens finaste häst står i en box, i ett stall. På boxens dörr sitter en skylt där det står namnet Ballykilcross Deas, under namnet finns det en rad där det står "Ägare:" och där efter står mitt namn. Sjuk känsla lär jag säga.
Är så glad att det vart just Deas som jag sagt flera gånger tidigare. 

Kan inte påstå att hon var speciellt nervös eller något heller. Efter hon kommit ur transporten så ledde jag henne direkt upp till stallet, tänkte ta en promenad bland hagarna och så men det han bli så mörkt så vi fick skippa det, men det var inget Deas verka lida av. När vi kom in i stallet tittade hon sig lite omkring på hästarna men följde villigt efter mig och traskade mer än gärna in i boxen. Där hejade hon glatt på sina nya box-grannar och mumsade sedan i sig middagshöt men stor glädje. Pysslade lite, kände igenom henne så att inga skador från transporten fanns, borstade och gosade. Hela tiden var hon glad och positiv utan den minsta lilla tvekan.

Tänkte från början bara ta en promenad imorgon med, men är hon lika lugn imorgon som hon var idag blir det nog att skritta igång i skogen och sedan lite ridning på utebanan.

Ha det bra!
//Bella
Kommentarer
Postat av: sara

ååh va roligt!! :D

hörde att du kanske skulle köpa ville. varför blev de inte av? :)

står du med din häst i högbo stallet nu? =)

2011-11-03 - 16:06:56
URL: http://sarafryk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0