Tunggalopp och finputsning

Datum:2011-12-04 - Tid: 18:09:13

Kom precis innanför dörren från en dag i stallet. Började med att Nizze tog in Deas, och då skulle oxå Bixie in då hon inte får stå ensam så jag fick ta den surflickan. Sen gick jag ner och åt lite mumsig paj, helt forever alone haha. Sen var det dags och ta in småponnierna, fick ta Nora som vanligt, och hon var mer damp än vanligt och tog en liten "vilo paus" på rumpan oxå, knäppis!
Sen var det dags att rida poppon min, och hon hade jättefin framåtbjudning i traven, men galoppen var bara tung och hon orkade inte alls! Hon hade förmodligen lite träningsvärk eller något.. Körde mest på små 10 meters volter och att hålla igång.
Efteråt stog jag bara och borstade och borstade, klippte stubben, hovskägget, svansen och topparna på manen, hon blev verkligen super fin. Glömde och knäppa kort, så dålig som jag är haha!
Nu ska jag göra en önskelista till i jul, något som kommer stå med är helt klart det här schabraket!
Kommentarer
Postat av: Linahedman

Har ett sånt i brunt dom e jättefina <3

2011-12-04 - 19:20:13
Postat av: Linahedman

Har ett sånt i brunt dom e jättefina <3

2011-12-04 - 19:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0